26.4.2012

Jeste li zbog loše prehrane prebrzo ostarjeli?


Sa zdravom prehranom, nećete se morati brinuti za pretjeranu tjelesnu težinu, pa vam neće biti potrebne dijete za skidanje kilograma, organizam će biti zdrav, a vaš izgled mladolik


Jeste li zbog loše prehrane prebrzo ostarjeli?

Kada se ujutro pogledate u ogledalo pomislite „Uuuu, izgledam baš dobro!“ ili umjesto toga pomislite „Kada sam toliko ostarila?“? Ako si postavljate ovo drugo pitanje, onda je vjerojatno vrijeme za promjenu određenih životnih navika, a najbolje je da započnete s hladnjakom, smočnicom i svim mjestima na kojima držite hranu.

Starenje se događa svima i za sada, ne postoji način da se zaustavi. No, nezdrava prehrana može taj proces ubrzati, te zbog nje možete izgledati mnogo starije nešto stvarno jeste, a da ne spominjemo i štetu koju radite svojem tijelu iznutra.

Kvaliteta je važna

Loša i nezdrava hrana vaš organizam oslabljuje i čini ga ranjivim te ostavlja podložnim različitim bolestima, zbog čega dolazi i do procesa preranog starenja. Drugim riječima, ako jedete loše, izgledat ćete loše. Primjerice, previše šećera i procesuiranih ugljikohidrata može izazvati pojavu brojnih bolesti kao što su problemi sa srcem, krvnim žilama, visoki tlak, šećernu bolest, a također oštećuju kolagen i vlakna od kože, zbog čega koža postaje neelastična, te će se početi stvarati bore.

No, ne radi se samo o vašem izgledu kože. Prevelika konzumacija nezdrave hrane dovodi do viška kilograma, što ne samo da dodatno utječe na cjelokupni izgled nego i cjelokupno stanje organizma.

Koju hranu izbjegavati?

Ako želite što dulje zadržati ne samo svoje zdravlje nego i mladolik izgled ovo je hrana koje se trebate maksimalno kloniti.

1. Čips od krumpira i prženi krumpir - u biti sva hrana koja se prži na ulju je zasićena s nezdravim masnoćama, koja uzrokuje starenje cijelog vašeg tijela. Iako je gotovo nemoguće u potpunosti izbjeći unos nezdravih masnoća u organizam, klonjenje ovakve hrane sigurno ćete taj unos uvelike smanjiti.

2. Slatka i slana peciva - najčešće su rađena od bijelog pšeničnog brašna koje nije zdravo, ali puna su masnoća, šećera i soli i sve to negativno utječu na stanje organizma, pa tako i kože.

3. Hot dog, slanina i salame ili bilo koja druga vrsta procesuiranog mesa - na žalost pizza ili hot dog, koje svi obožavate na vrhu su popisa nezdrave hrane, a to je tek početak dugog popisa. Sadrže mnogo nezdravih zasićenih masnoća, nitrate, te mnoge druge emulgatore i konzervanse koji štetno utječu na zdravlje organizma.

4. Masno meso - ono što je ključno prilikom konzumiranja bilo koje vrste mesa je da bude što manje masno. Općenito, preporuča se što manja konzumacija crvenog mesa, posebno onog s mnogo masnoća, a njegov dnevni unos ne bi smio prelaziti sedam posto od ukupne količine unesenih kalorija.

5. Alkohol - Činjenica je da nije sav alkohol loš za organizam, ali prevelika količina bilo kojeg alkohola dovodi do vrlo brzog starenja. Manje dnevne količine alkohola na dan, (žene 1,5 decilitara vina i 3,5 decilitra pive, a muškarci 3 decilitra vina i 0,5 litara pive) mogu biti zdrave za srce i krve žile, no sve više od toga može dovesti do problema s jetrom, bubrezima, te na kraju krajeva preranog starenja kože. Sjetite se kako osobe koje općenito piju previše alkohola ili su alkoholičari izgledaju mnogo starije nego što stvarno jesu.



Naveli smo samo dio hrane koja nije zdrava za ljudski organizam, a smatramo da se najviše konzumira. No, ono što je još važnije zapamtiti je da kvaliteta hrana koja je bogata vlaknima, proteinima, nezasićenim masnim kiselinama, mineralima i vitaminima će poboljšati stanje cjelokupnog organizma u vrlo kratko vrijeme. Ne samo da ćete biti zdraviji i osjećati se bolje, izgledat ćete bolje izvana!

Mediteranska kuhinja

Znamo da nije lako mijenjati prehrambene navike, posebno kada ste član obitelji koja ne želi i nema interesa uvesti određene promjene. Ako nemate podršku, za to je potrebna dodatna volja i upornost, no vjerujte na kraju će se ona isplatiti, što će se vidjeti na vašem izgledu, ali i odraziti na zdravlju, a pa i duljini i kvaliteti života.

Ključ svega je što raznovrsnija prehrana sastavljena od zdravih, svježih i neprocesuiranih namirnica. Važno je naglasiti da nitko ne može zdravo živjeti konzumirajući nekoliko zdravih namirnica. Osim što ćete ih se brzo zasititi, vaše tijelo neće dobiti sve potrebne sastojke kako bi besprijekorno funkcioniralo.

Također, klonite se „brzinskih“ dijeta u kojima ćete brzo izgubiti nešto kilograma, ali i isto tako brzo dobiti natrag. To ne znači da sve što „brzinske“ dijete predlažu je loše, ali je količina i raznovrsnost namirnica koje se unose nedostatna za normalno funkcioniranje organizma, zbog čega može doći do ozbiljnih poremećaja u prehrani, pada imuniteta i drugih poremećaja u radu organa, što na kraju dovodi do narušavanja vanjskog izgleda i preranog starenja.

Većina stručnjaka i nutricionista slaže se da je „mediteranski“ tip prehrane jedan od najzdravijih, što nama kao Hrvatima može ići samo u prilog, jer kao djelomično mediteranska zemlja, ne samo da u svojoj kulturi imamo usađen taj tip prehrane, također većina namirnica iz mediteranske prehrane nam je vrlo lako dostupna, pa prilagodba dodatna bi smjela biti teška niti zahtjevna.

Dakle, mediteranska dijeta sastoji se od mnogo povrća, voća, cjelovitih žitarica, zdravih mliječnih proizvoda i mesa s vrlo malo nezdravih masnoća. Tu je, naravno i zdravo maslinovo ulje koje je temelj mediteranske kuhinje. Nikako nemojte pri tome zaboraviti na organski uzgojenu hranu, te njezino spravljanje bez pretjerane termičke obrate, s kojom se gube mnogi vrijedi hranjivi sastojci.

Što morate jesti?

Zato, umjesto „brze“ prehrane, pokušajte se usmjeriti na namirnice koje biste trebali što češće konzumirati. Zapamtite, ovo su samo primjeri, vaša prehrana mora biti što raznovrsnija.

1. Rimska salata (Lactuca sativa L. var. longifolia) - vjerojatno svaki kraj Hrvatske ima udomaćen naziv za ovu vrstu salate. Bogata je vitaminima A i C, koji imaju antioksidativno djelovanje. Naravno, nemojte zaboraviti na drugo zeleno povrće - brokulu, špinat, rikolu i salatu endiviju.

2. Rajčica - rajčica je mediteranska biljka, a ono što je najbolje je da s termičkom obradom ne gubi svojstva, te ima vrlo jaka antioksidativna svojstva. Tu je još i grejp, lubenica, šparoga, crveno zelje...



3. Losos - je uz ribu kao što su tuna i haringa, najzdravija riba, jer je bogata omega 3 masnim kiselinama, koje su vrlo zdrave za krvotok i srce. Naravno, i druge vrste jadranske i riječne ribe koje su možda nešto dostupnije vrlo su zdrave, ako nisu masne.  

4. Leća - i općenito sve ostale grahorice jedan su od najzdravijih izvora proteina, bogate su vlaknima i antioksidansima. Zanimljivo je spomenuti da je koža sastavljena od proteina, a njihov redoviti unos će se sigurno odraziti na zdravlju vaše kože.

5. Cjelovite žitarice - možda vam je već dosta priča o cjelovitim žitaricama, ali ponavljanja nikad dosta, jer mnogi ljudi još uvijek nisu svjesni koliko su one važne, zdrave i potrebne organizmu. Naime, cjelovite žitarice sadrže velike količine vitamina B, koji je vrlo važan za zdravlje i ljepotu kože. Nedostatak vitamina B uzrokuje različite bolesti kože - pojavu prištića, osipa, isušivanje kože, te prerano starenje...

Samo zdravom prehranom moći ćete opskrbiti tijelo, pa tako i kožu svim potrebnim sastojcima, kako bi se ona lakše regenerirala i što dulje izgledala mlađe. Pod zdravom prehranom podrazumijeva se promjena stila prehrane, a ne samo rijetki pokušaji da pojedete nešto zdravo.

Sa zdravom prehranom, nećete se morati brinuti za pretjeranu tjelesnu težinu, pa vam neće biti potrebne dijete za skidanje kilograma, organizam će biti zdrav, a vaš izgled mladolik. Što više možete poželjeti?




Komentari

+2
 
Korisni savjeti već više-manje viđeni, ali nikad nije loš ponoviti znanje ;-)

[QUOTE=paloma_22] meni je uvijek bilo zanimljivo ovo za alkohol, znači dnevno mogu popit 1,5dl vina, to je mjesečno 4.5 litre vina... znači skroz je ok dvije subote mjesečno popit litru vina Alope kraljica [/QUOTE] Sviđa mi se tvoja računica. 

  • paloma_22
  • 6.5.2012 20:25:27
  • Bodova: 31707
  • offline
meni je uvijek bilo zanimljivo ovo za alkohol, znači dnevno mogu popit 1,5dl vina, to je mjesečno 4.5 litre vina... znači skroz je ok dvije subote mjesečno popit litru vina Alope kraljica

[QUOTE=astoria]nije lose,mada sve je to nacin zivota i genske predispozicije. [/QUOTE] Slažem se, pogotovo za gene.

[QUOTE=alope]Jok ! Još uvijek imam 27. I tako se osjećam. Ne hranim se zdravo, ali kupujem na placu jer je jeftinije. Prestala sam pušiti u trudnoći i još uvijek ne pušim jer svaku bi kutiju gledala kao 3 litre mlijeka. Ne pijem više, jer nije primjereno da bauljam pijana po igralištu. Ne drogiram se više, jer su svi moji nekadašnji dileri sada ili pokojni ili su u Brazilu. Tak da oću-neću, moram izgledati kaj da mi je 27 [/QUOTE]  Zakon!!!

  • bijela100
  • 27.4.2012 10:33:40
  • Bodova: 15579
  • offline
samo nekad ti treba malo jace hrane da budes sit,svida mi se ova prehrana,sve vise uvodim u meni zdrave namirnice

  • astoria
  • 26.4.2012 22:34:18
  • Bodova: 17205
  • offline
nije lose,mada sve je to nacin zivota i genske predispozicije.

  • goga_
  • 26.4.2012 14:56:23
  • Bodova: 52166
  • offline
U potpunosti potpisujem Karaoke, a da ne zaboravim Alope originalna kao i uvijek:))))

  • alope
  • 26.4.2012 13:37:07
  • Bodova: 6210
  • offline
Jok ! Još uvijek imam 27. I tako se osjećam. Ne hranim se zdravo, ali kupujem na placu jer je jeftinije. Prestala sam pušiti u trudnoći i još uvijek ne pušim jer svaku bi kutiju gledala kao 3 litre mlijeka. Ne pijem više, jer nije primjereno da bauljam pijana po igralištu. Ne drogiram se više, jer su svi moji nekadašnji dileri sada ili pokojni ili su u Brazilu. Tak da oću-neću, moram izgledati kaj da mi je 27

  • karaoke
  • 26.4.2012 11:59:32
  • Bodova: 17292
  • offline
Sve je zdravo što se uzima u umjerenim količinama i ako se hrani šareno - i voća i povrća i mesa i alkohola ništa neće štetiti ako nije igra bez granica

 


 

žena.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o ovome možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice žena.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice žena.hr kliknite na "Slažem se".