21.2.2011 | Autor: žena.hr

Scarsdale dijeta – u 14 dana 9 kilograma manje


Scarsdale dijeta je niskokalorična, visokoproteinska dijeta koju je osmislio američki liječnik Herman Tarnower 1970. godine, a njome se, ako se točno pridržava 14-dnevnog plana prehrane, može smršaviti do 9 kilograma


Scarsdale dijeta – u 14 dana 9 kilograma manje

Scarsdale dijeta, koju je osmislio američki liječnik Herman Tarnower, sastoji se od četrnaestodnevnog plana prehrane. Ovo je visokoproteinska dijeta sa vrlo malo masnoća, malo ugljkohidrata, ali bogata vitaminima i mineralima. Zvuči poznato? Da, Scarsdale dijeta ja veoma slična Atkinsovoj, no ova dijeta dozvoljava konzumaciju kruha i voća. U slučaju strogog pridržavanja dijete možete igubiti od 7 do 10 kilograma u dva tjedna.

U ovoj dijeti morate se strogo pridržavati plana prehrane. U njoj nema brojenja kalorija, ali prehrana je ograničena na tri jela dnevno - doručak, ručak i večeru. U međuobrocima se smiju jesti samo sirova mrkva i celer, te se potiče pijenje velikih količina vode kako bi se tijelo pročistilo i potaknulo mršavljenje. Pijenjem puno vode čistimo svoj sustav i ubrzavamo mršavljenje. Dozvoljava se i uzimanje biljnih supresanata apetita. Ako želite smršaviti ovom dijetom – morate se je strogo pridržavati, a jednom kad završite s 14-dnevnim planom mršavljenja morate pričekati nekoliko tjedana prije nego ga ponovite.

Za koga je dobra Scarsdale dijeta?
Za osobe koje u kratkom periodu žele izgubiti mnogo kilograma (primjerice prije ljetovanja ili nekog važnog eventa) i nije im problem pridržavati se strogog plana prehrane. Ona može biti dobra i za osobe koje se pripremaju na dulje mršavljenje – jer se može smatrati dvotjednim planom čišćenja tijela od toksina. Dobra je i za osobe koje vole jesti meso i mliječne proizvode, te na njoj sigurno nećete biti gladni.

Koji su nedostaci?
Kritičari tvrde da se na Scarsdale dijeti izgubljena težina odnosi velikom većinom na vodu, a ne masnoće. Uz to, s obzirom da se radi o kratkoročnom planu prehrane – ako dalje ne pazite što jedete – velike su šanse da će se kilogrami vratiti. Mana za mnoge će biti što gotovo da nema ugljikohidrata (uopće nema tjestenine, riže ili krumpira). U mane ćemo ubrojiti i nedostatak vježbanja. Odnosno, ovaj plan prehrane ne zagovara strogi plan vježbanja. Doduše, preporuča umjereno vježbanje za starije od 40 godina. A i, iskreno govoreći, ograničen unos kalorija neće dati dovoljno „goriva“ za napornije vježbanje.





Osnovna pravila Scarsdale dijete:

1. Jedite samo ono što je predviđeno planom prehrane!

2. Alkoholna pića su zabranjena.

3. Između obroka smijete jesti samo sirovu mrkvu i celer, ali koliko želite.

4. Pijte barem 6 čaša vode ili nezaslađenog čaja dnevno. Dozvoljena je i kava bez šećera te dijetalna pića.

5. Salate morate pripremati bez ulja, majoneze ili drugih masnoća. Dozvoljeni su samo limun i ocat. Što se tiče ostalih začina sol koristite u ograničenim količinama, no sve je ostalo dozvoljeno koliko god želite – papar, bosiljak, ružmarin, čili, kurkuma, majčina dušica...

6. Povrće jedite (izbjegavajte kukuruz, grašak, krumpir, leću i sve grahorice osim mlade zelene ili žute mahune) pripremljeno bez maslaca, margarina ili drugih masnoća.

7. Sve meso mora biti nemasno. Prije pripreme morate ukloniti sve vidljive masnoće – uklonite kožicu i masnoće prije kuhanja.

8. Ne morate jesti sve što je navedeno u planu prehrane, ali ne smijete zamjenjivati ili dodavati namirnice.

9. Nemojte preopterećivati želudac. Jedite polako i kada se osjećate sitima ili čak malo prije toga (jer mozgu treba malo dulje vremena da shvati da ste siti) – prestanite jesti.

10. Već smo spomenuli - jednom kad završite s 14-dnevnim planom mršavljenja morate pričekati nekoliko tjedana prije nego ga ponovite.





Plan prehrane:

1. DAN
Doručak
kava ili čaj bez šećera (ili s umjetnim sladilom) ili pola grejpa
Ručak
nemasna teletina (junetina), piletina ili riba u neograničenim količinama + salata od rajčica + kava ili čaj
Večera
pečena ili kuhana riba + rajčica, zelena salata + grejp ili dinja

2. DAN
Doručak
kava ili čaj bez šećera (ili s umjetnim sladilom) ili pola grejpa
Ručak
voćna salata od voća po želji i u neograničenoj količini + kava
Večera
Pljeskavica od nemasnog mljevenog mesa  pečena bez masti i kuhano ili pirjano povrće po želji i u neograničenoj količini

DAN 3
Doručak
kava ili čaj bez šećera (ili s umjetnim sladilom) ili pola grejpa
Ručak
salata od tune svježeg povrća po želji, u neograničenoj količini + grejp ili dinja
Večera
2 nemasna svinjska kotleta + miješana zelena salata u neograničenoj količini + kava

DAN 4
Doručak
kava ili čaj bez šećera (ili s umjetnim sladilom) ili pola grejpa
Ručak
2 jaja (pripremljena po želji, ali bez masnoća) + svježi nemasni sir + zelene mlade mahune ili salata od rajčice + 1 integralni tost + kava
Večera
piletina (na žaru ili kuhana bez kožice) i špinat ili salata od paprike, sve u neograničenim količinama + kava




 
DAN 5
Doručak
kava ili čaj bez šećera (ili s umjetnim sladilom) ili pola grejpa
Ručak
Nekoliko šnita tvrdog sira sa što manje masnoća + špinat u neograničenim količinama + 1 integralni dvopek
Večera
pečena ribe i kuhano povrće ili zelena salata u neograničenim količinama + 1 integralni dvopek

DAN 6
Doručak
kava ili čaj bez šećera (ili s umjetnim sladilom) ili pola grejpa
Ručak
voćna salata (koliko god želite) + 1 kava
Večera
pečena piletina bez kožice, rajčica i zelena salata u neograničenim količinama + grejp ili dinja + kava    
    
DAN 7
Doručak
kava ili čaj bez šećera (ili s umjetnim sladilom) ili pola grejpa
Ručak
hladna ili vruća piletina bez kožice  + rajčica, mrkva, kuhani kupus, brokula ili cvjetača, u neograničenim količinama + grejp ili dinja + kava
Večera
nemasna govedina/teletina/junetina i miješana salata, sve u neograničenim količinama + kava





Drugi tjedan Scarsdale dijete
Ponovite sve kao i u prvom tjednu. Ako nakon četrnaest dana, trebate izgubiti još na na težini, dijetu ponovite za dva tjedna. U tih dva tjedna „pauze“ pazite na prehranu!





Komentari

+2
 
  • bembolino
  • 5.12.2012 19:42:56
  • Bodova: 10
  • offline
Morska vilo i ja sam to mislila ali navikne se organizam na taj sistem :))

  • bembolino
  • 5.12.2012 19:41:45
  • Bodova: 10
  • offline
I da sve mi je bilo normalno nisam imala nikakvih problema sa zdravljem, a za mene je to pravo čudo :)

Ja bi drugi dan umrla od gladi :(

  • bembolino
  • 5.12.2012 19:38:22
  • Bodova: 10
  • offline
Ja sam bila na ovoj dijeti i smršavila sam 11kg s tim da sam svaki dan išla na treninge po 2-3 sata :)

  • heki
  • 28.6.2011 11:56:20
  • Bodova: 1
  • offline
jel moze soja umesto mesa????

  • mariinica
  • 7.4.2011 15:15:23
  • Bodova: 4
  • offline
ne vjerujem, nemoguće, nebi mogla to mogla svom tijelu priuštiti nikako!

  • magnolija
  • 30.3.2011 15:44:45
  • Bodova: 32350
  • offline
ja neradim , i sve si m islim da je ovo meni naporno, a ne nekom ko radi, ima djecu i takve stvari i da tko vjeruje u takva sranja

  • -tonka-
  • 26.2.2011 20:54:35
  • Bodova: 29618
  • offline
samo budala može svom organizmu priuštiti takav šok da izgubi 14 kg za tjedan dana...strašno.

  • reana
  • 26.2.2011 20:17:35
  • Bodova: 6526
  • offline
protivnik sam dijeta, nadalje, organizam mora stalno nešto prerađivati, ako mu daješ redovito, on višak troši, ako jedeš jednom ili dvaput u danu on to sve skladišti jer ne zna kad će sljedeći put dobiti...od jutra treba pa svakih dva sata nešo gricnuti, inegralno svakako, od brašna pa nadalje...tako nikad nisi gladan ali niti presit....ugl sve što je bijele boje a nije meso to treba izbaciti

  • mimi_elena
  • 26.2.2011 20:10:13
  • Bodova: 538
  • offline
ma molim te, ja nemam vremena za spremati tolike pizdarije da prostite na izrazu, treba mi nesto za nas radne ljude :)

 


Vezani članci

 

žena.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o ovome možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice žena.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice žena.hr kliknite na "Slažem se".