Prijava korisnika Desktop verzija
Početna  >   Fitness i dijeta  >   Najbolji savjeti za mršavljenje dr. Oza

Najbolji savjeti za mršavljenje dr. Oza
Konačno pobjedite višak kilograma uz savjete najpoznatijeg doktora na svijetu
6.6.2013 05:30

Najbolji savjeti za mršavljenje dr. Oza

Koliko god se trudili nikako se ne uspijevate riješiti svog viška kilograma? Ako vam je već dosta propalih dijeta i frustracija zbog svega toga, možda popularni dr. Mehmet Oz (koji je svoju medijsku karijeru započeo na Oprah showu da bi sada imao vlastitu emisiju koja ruši rekorde gledanosti) ima rješenje za vas. Kroz godine iskustva on je skupio jednostavne savjete koji zaista pomažu smršaviti. I što je najbolje – tu nema nekih strogih dijeta.

Za neke već svi dobro znamo pa ih ne treba šire objašnjavati:
  • pobrinite se da dovoljno spavate (barem 7 sati dnevno)
  • kad ste gladni popijte malo vode jer je moguće da ste zapravo žedni
  • nemojte se izgladnjivati
  • ne odustajte od dijete ako ste jednom pokleknuli
  • Nemojte istovremeno jesti i gledati televiziju ili čitati
  • koristite manje tanjure
  • svakodnevno se krećite što je više moguće

Ovo su savjeti koji zaista pale, a evo i nekih za koje možda niste znali:

Nasjeckajte hranu

Tako možete smanjiti količinu hrane koje pojedete i prevariti vlastiti mozak da jedete više – sve samo uz pomoć hrane koja je sitnije nasjeckana. Kad narežete hranu na tanjuru, ona prividno zauzima više prostora pa porcija izgleda veće. Pogled na ovakav tanjur vašem mozgu šalje signale da morate usporiti s hranjenjem i da ste već pomalo siti. Znanstvenici su ustanovili da kada je obrok nasjeckan – većina ljudi pojede i do 25 posto manje hrane.

Ječam za doručak

Prestanite jesti paštete ili salame na kruhu i prebacite se na ječam. Ovo je namirnica od koje ćete brže biti siti i koja uravnotežuje razinu šećera u krvi. Jedna porcija ječma sadrži 5 grama vlakana, što znači da ćete biti i dulje siti, pa nećete imati potrebu prenajesti se za ručak. Ječam je odličan jer se može kombinirati s raznovrsnim drugim namirnicama – voćem ili povrćem i proteinima. Što se samog ječma tiče, radije birajte neoljušteni jer ima više vlakana i hranjivih tvari.

Kiselo prije obroka

Ukiseljeno povrće sadrži tajno oružje: ocat. Ovaj sastojak daje razrijeđenu dozu octene kiselina, koji stvara opor okus na vašem jeziku i pomaže uravnotežiti razinu šećera u krvi. To je presudno, osobito ako jedete nezdravu hranu (recimo fast food) nakon koje razina inzulina brzo raste, ali uskoro i jako pada pa ste ponovo brzo gladni. Octena kiselina  u ukiseljenoj hrani pomaže održati razinu šećera i inzulina stabilnima. Ipak ne pretjerujte s ukiseljenim povrćem jer ono ili sadrži dosta šećera ili soli (ili oboje). Dovoljni će biti krastavčić ili dva prije obroka (ili malo ukiseljene paprike, zelja, karfiola...).  

Psilium vlakna

O psiliumu (plantago psyllium) ili indijskom trputcu sve se više priča u poveznici s mršavljenjem, a dosta se o njemu raspravljalo i kod nas na forumu portala.Psilium sadrži polisaharidnu sluz koja da na sebe navlače i vežu vodu - imaju sposobnost povećavanja svog volumena do 15 puta – te se tako stvara osjećaj sitosti. Upravo zato se sjemenka i ljuskice dobivene iz ovojnice indijskog trpuca koristi se kao izvor dijetalnih vlakana, ali zbog navedenih svojstava, i kao jedan od najuspješnijih i neškodljivih prirodnih laksativa. Psilium se tako često koristi i u kurama mršavljenja kao prirodna pomoć za drenažu (čišćenje) probavnog sustava s kojom se uvijek sugerira započeti kuru mršavljenja. Psilium iz organskog uzgoja, porijeklom iz Indije, možete pronaći u ljekarnama, biljnim ljekarnama, trgovinama i trgovinama zdrave hrane. Koliko vam je dnevno potrebno? Oko 7 grama dnevno – možete to podijeliti na 3 velike čaše vode i pomiješano popiti pola sata prije obroka.
 
Pojedite vruću juhu

Jedna šalica vruće juhe prije ručka i večere pomoći će da smanjite unos kalorija. Kako?. Jedući ili pijuckajući sporo vruću juhu – dajete mozgu vremena da shvati da postajete siti, pa ćete manje pojesti za vrijeme glavnog obroka. Kad su u pitanju juhe, izbjegavajte guste juhe iz vrećice jer imaju puno masnoća i kalorija.

Sir za međuobrok

Nedavno istraživanje provedeno na Sveučilištu Cornell pokazalo je da se zamjenom nezdravih grickalica, kao što je čips, s kombinacijom sira sa smanjenim udjelom masnoća i povrća, konzumacija hrane u međuobrocima može smanjiti za 72 posto. Kombinacija sira i povrća pruža dovoljno kalcija i proteina, pa nećete morati toliko pojesti kako biste se osjećali sitima. Većina nas niti ne obraća pozornost na usputne zalogaje koje pojedemo u toku dana, a oni prema istraživanjima iznose oko 600 dodatnih kalorija dnevno. Jedenjem sira i povrća u međuobrocima taj se broj može smanjiti upola.
 


Naručite dječji meni

Ako baš dobijete neodoljivu želju za fast foodom, kojoj se nikako ne možete oduprijeti – onda barem odaberite manje porcije. Tako ćete zadovoljiti svoju želju, a nećete se utopiti u suvišnim kalorijama. U fast food lancima prosječni veliki hamburger ima oko 710 kalorija, dok onaj u dječjem meniju ima 290 kalorija – što je razlika od značajnih 420 kalorija! Isto vrijedi i za pizze – naručite malu pizzu i nemojte pojesti sve. Kod nas su ionako porcije, generalno gledajući, gotovo svugdje prevelike.

Ugljikohidrati za doručak

Spomenuli smo ječam, a kao druge opcije odaberite i druge zdrave žitarice ili integralne proizvode. Istraživanja pokazuju kako ova vrsta doručka (s naglaskom na zdravim i kompleksnim ugljikohidratima) pomaže u mršavljenju jer zadovoljava želju za ugljikohidratima rano u dana kada imate još dovoljno vremena potrošiti te kalorije. Uostalom iz ovih ugljikohidrata dobit ćete dovoljno energije potrebno za ostatak aktivnog dana.

Rooibos čaj

Ovaj prirodno slatki čaj bez kofeina pomoći će smanjiti želju za hranom i slatkim. Uz to, bogat je antioksidansima koji su višestruko korisni za vaše zdravlje i ljepotu. Popijte šalicu ovog čaja kad god osjetite želju za slatkim ili nekontroliranu glad (kad znate  da je ne biste trebali osjećati).

Udahnite vaniliju

Dobro je poznato da različite arome i mirisi imaju velik utjecaj na ljudski mozak, a miris vanilije može pomoći spriječiti želju za slatkim. Nabavite svjećice s mirisom vanilije ili pak se ujutro namažite losionom s mirisom vanilije – i to će pomoći da se othrvate svojoj želji za slatkim.

Perite zube

Trik je u pasti od peperminta. Ovaj okus dokazano suzbija apetit. Uz to pranje zubi šalje vašem mozgu signal da ste gotovi s jelom, pa nećete toliko osjećati glad.

Ljuto za doručak

Kaže se da je doručak najvažniji obrok u danu, pa evo još jednog savjeta (koji se ne odnosi na ugljikohidrate): kad jedete ljuto za doručak, to će vam apetit manji biti za ručak, tvrdi dr. Oz. Okus ljutih papričica utječe na centar sitosti u mozgu, pa kasnije nećete biti toliko gladni. Koji je savjet dr. Oza? Nasjeckajte crvenu ljutu papriku u omlet ili je pojedite u salati.

Jedite prije glavnog jela

Mama je bila u pravu, jedenje prije ručka će vam zaista pokvariti apetit. Ali kada je u pitanju mršavljenje, to vam može ići u korist. Kao predjelo pojedite nešto malo, recimo petnaestak badema ili lješnjaka, malo voća ili čašu vode sa žlicom psiliuma, pola sata prije ručka. To vam može pomoći da se osjećate sitijima i ne pojedete toliko za ručak ili večeru. Ovo jelo prije glavnog jela može vam pomoći i na još jedan način, kaže dr. Oz, jer pomaže regulirati hormon ghrelin. Ghrelin je uzrok zbog kojeg vam želudac počinje kruliti. Što više ghrelina proizvode želudac i crijeva, to ćete biti gladniji i skloniji prejedanju. Ali razina ghrelina počinje opadati kada počnete jesti i vraća se na normalnu razinu oko pola sata nakon što se najedete. Vidite li logiku ovdje? Počnite snižavati razinu ghrelina prije obroka, pa ćete se osjećati sitijima puno prije i pojesti manje.
 
Izvor: doctoroz.com



Komentari
tuljak | 13.11.2014 13:20:17
Sto posto u pravu: više spavaj manje jedi, više radi manje nervoze..
golda | 11.8.2013 7:25:54
Sve to ide iz glave.Cijeli dan trcimo,radimo,djeca ,posao,obitelj.S nogu nesto pojedemo tako da se to ne broji sto kaze moj unuk.Onda vecera.Svi na okupu ,svako ima nesto da kaze o tom danu ,svi se opustimo i uzivamo u veceri.Kako se kontrolisati ,ja nisam uspjela.
vanesa2213 | 10.8.2013 9:33:05
Savjeta nikada dosta, ali je se mogu svega pridržavati do večeri...a tada počinje muka jer je želja za hranom snažnija od mene...kad bih samo uspjela navečer odoliti hrani, riješila bi svoj problem!
dorry90 | 17.7.2013 10:58:27
Valjalo bi isprobati sve ove savjete :)
traviata | 24.6.2013 9:04:53
U pravu je. Samo ne znam zašto ječam, jer većinom preporučuju zob, koja je čak dopuštena i u Dukan dijeti.;))A od indijskog trpuca mi je jako loše u želucu i cijeloj probavi, probala sam Psilium, ali me je jako napuhnuo i čak zatvorio, a inače imam problema sa probavom. Dakle, pažljivo kod toga. Još jedino nisam probala ljuta za doručak jer mi je nezamislvo početi dan bez tri keksica u nesici.
lolol | 14.6.2013 8:42:43
Ma sve je covjek upravu ... apsolutno sve i sigurni rezultati!!
chelsea | 12.6.2013 8:23:56
ima ok savjeta,neke sam znala i prije,neke ne-probat ću primjeniti par njegovih savjeta pa ćemo vidjeti
jaca41 | 12.6.2013 7:08:42
Ja se nadam da ću uspjeti...lako je kad se čita,sve zvuči lako i jednostavno.
oprezna | 8.6.2013 14:21:52
upravo sam htjela napisati sličan komentar kao i ivana702 najdeblja nacija na svijetu preporuča nam najveću lepezu savjeta zdrave prehrane i još veću lepezu dijeta
ivana702 | 8.6.2013 0:12:14
dr Oz i ostali ''pametni'' ameri žele promijeniti svijet,,, ironično, jer najdeblja nacija su upravo amerikanci (zanemarite fotoshopirane i estetski operirane selebriteje) ... ok,hrvati se opasno debljaju i konkuriraju za kategoriju pretilih, ali....ali, vrijeme opće krize, (nametnute od samih medija i vodećih struktura), vrijeme depresije i nezadovoljstva natjera ljude u totalni kontrasmjer...'' e pa ništa si ne priuštim u životu, zato bar neću biti gladan i uživat ću u čemu mogu'' i kriva je predodžba da nemamo za kruh,jer kruhom se zasitimo kad nemamo dovoljno mesa, po prirodi svejedi, od povrća i voća ogladnimo brzo... nek je kruha i igara i svi sretni i debeli.... kome smeta nek ne gleda... kila kruha svela se na 700 grama max, smanjuju se gramaže svih proizvoda a cijena ostaje ista....hm..... nije narod glup, ali nema izbora!!!!!!
canius | 7.6.2013 21:28:25
Super savjeti...budem ih isprobala :D
teich22 | 7.6.2013 13:28:38
Taj čovjek je jedno čudo! :)
-ela- | 7.6.2013 9:45:21
Odlični savjeti!Za neke stvari još nisam znala,spremam u favorite!
ona719 | 7.6.2013 0:50:39
super savjeti, samo ih se treba držati
angel0000 | 6.6.2013 21:00:45
eh ...
galadriele | 6.6.2013 18:14:33
Super savjeti... :) definitivno ih budem iskoristila :)
suncica-negra | 6.6.2013 17:36:19
Zanimljivi savjeti. Za neke prvi put čujem i definitivno ću neke isprobati čisto iz znatiželje jer mi za liniju nije prijeko potrebno ;-)
ametista | 6.6.2013 16:42:48
je da, a iznad su deserti za osvježenje :)
inesska | 6.6.2013 15:58:35
@1204irena, piše da je psilium indijski trputac.
1204irena | 6.6.2013 14:39:24
Što je to psilijum?
primrose | 6.6.2013 13:49:45
Odlični savjeti, a ja obožavam vaniliju
ermossa | 6.6.2013 13:22:07
Obožavam dr. Oza i njegove savje4te :)
ivas | 6.6.2013 13:19:07
baš sam gladna...idem oprati zube...:)))
boo91 | 6.6.2013 12:16:37
gledam ga skoro svaki dan i ima jako dobre savjete : D tako i taj potpisujem :D
boska1 | 6.6.2013 11:35:08
Ono što misli dosta vas, to mislim i ja - savjeti su ok, a vanilija definitivno i mene asocira na nešto fino, otvara apetit. Obožavam puding od vanilije, vanilin šećer u svemu.... fino... fino...


Copyright iNeo d.o.o. 2006.-2014.