Žena.hr - Božićni kutak
 
Božićni kutak  >  Ostalo  >  Ispis članka  Slanje članka

Znanstvenici srušili šest božićnih mitova

24.12.2008
Znanstvenici srušili šest božićnih mitova
Savjeti za koje nema doslovno nikakvih dokaza u stvarnom životu

Uoči Božića i novogodišnjih blagdana dobro je znati da je američka znanstvenica Rachel Vreeman provjerila dokaze i otkrila da za šest ‘bakinih savjeta’ nema doslovno nikakvih dokaza u stvarnom životu:

1. Netočni je da morate nositi kapu jer najviše topline iz tijela izlazi kroz glavu 
2. Ako jedemo noću, nećemo se više udebljati
3. Djeca od šećera ne postaju hiperaktivna
4. Blagdani ni na koji način ne utječu na broj samoubojstava
5. Ne postoji znanstveni dokaz da ijedno jelo može spriječiti mamurluk 
6. Crveni božićni cvijet uopće nije otrovan
  

Američka znanstvenica Rachel Vreeman u uglednom je British Medical Journalu objavila istraživanje koje pobija općeprihvaćena vjerovanja vezana uz vrijeme božićnih blagdana. Ona je sa svojim timom “pročešljala” znanstvenu literaturu i članke objavljene na internetu te upozorila kako se treba čuvati tvrdnji za koje ne postoje dokazi.

Kapa nije bitna

Tako se, primjerice, tvrdnja da morate nositi kapu jer najviše topline iz tijela izlazi kroz glavu temelji na istraživanju američke vojske koja je otkrila da vojnici odjeveni u artička odijela na vrlo niskim temperaturama gube 45 posto topline kroz glavu. Objavljujući rezultate istraživanja zaboravili su, međutim, napomenuti da vojnici nisu nosili kape te da je toplina prirodno otišla kroz jedini izvor kroz koji je mogla pobjeći. Toplina, poručuje Veermanova, izlazi jednako kroz sve dijelove tijela koji nisu pokriveni.

Priča, pak, da će nas hrana koju pojedemo noću više udebljati nego ako je pojedemo po danu proizlazi iz švedske studije koja je zaključila da debele žene jedu češće po noći od mršavih žena, ali su zaboravili spomenuti da debele žene i inače jedu više hrane - te su zato i deblje.

Slatkiši i hiperaktivnost

Roditelji koji se groze šećernog udara na svoj podmladak tijekom božićnih blagdana mogu mirno spavati. Niti jedna od čak 12 različitih studija nije pronašla niti jedan jedini dokaz da djeca od šećera postanu hiperaktivna. 

Ako ste zabrinuti za nekog prijatelja koji vam se čini usamljen i u lošoj fazi u ovo doba obiteljskog okupljanja, ne brinite previše. Američko istraživanje otkrilo je da blagdani ni na koji način ne utječu na broj samoubojstava te nije otkrilo vezu između kratkih zimskih dana, ružnog vremena i broja depresivnih ili suicidalnih ljudi. Odvojene studije otkrile su da broj samoubojstava u Finskoj i Mađarskoj, državama na vrhu europske ljestvice samoubojica, opada na jesen, kada se dani skraćuju i pada kiša.

I na kraju, Vreemanova je dokazala da omiljeni božićni cvijet Euphorbia pulcherrima, suprotno uvjerenju da možete umrijeti ako dotaknete ili pojedete, nije otrovan.

Piše: Nataša Magdalenić Bantić iz Londona
www.jutarnji.hr



Tagovi članka
 
Dodajte Vaš tag
     
Morate se registrirati i logirati kako bi mogli unositi tagove!
 


Komentiranje članka
Vaš komentar   
 
 
Komentari
 
Gošća/gost: , 27.3.2009 19:01:14
juhuuu

     Stranica 1 od 1 , ukupno komentara: 1      



 
 
Božićni kutak
 
TRAŽILICA
 
 
Najnovije u diskusijama        Prikaži sve

gošća/gost
Božićni vicevi
ZAŠTO PLAVUŠA PERE RUBLJE U MORU? ZATO ŠTO NA PRAŠKU PIŠE DUBINSKO PRANJE!

gošća/gost
Najljepše čestitke/SMS-ovi
sve najbolje zelim ja??????????

gošća/gost
Božićne čestitke - emailom ili tradicionalno poštom
Dobro ja ne kužim kako se neko može na ovako lijepu Božićnu temu prijaviti sa "jebem te"!
 
Tagovi

grančice  kićenje  božićni običaji  odjeća  igra  ručak  on-line  kuglof  nabrzaka  inovacije  božić  božićno  tulum  bijela čokolada  inćuni  šljokice  djevojke  ugođaj  ružmarin  igračka  

 
Božićni horoskop
 
Božićni downloadi - fontovi, wallpaperi...
 
Najnoviji video isječci            Prikaži sve
Mr. Bean i jaslice

Ocjena:
Walt Disney - Santa's workshop - original iz 1932.

Ocjena:
Božićna svjetla - 3. dio

Ocjena: